Zinnenprikkelend verrast worden. Liever niet.

Spreid de gekte!

Een paar dagen geleden kwam ik een advertentie tegen. Een aankondiging voor een avond ‘zinnenprikkelend daten’. Ik dacht dat daten altijd zinnenprikkelend behoorde te zijn of anders op zijn minst zinINprikkelend.  Als de zin of de zinnen echter zo benadrukt worden, dan is er vast iets aan de hand, dus mijn nieuwsgierigheid was gewekt.

De uitleg begint met:

‘Meerdere ontmoetingen op één avond met steeds een nieuwe vrijgezel in een andere ruimte.’

Het woord ruimte geeft me al rillingen. Wat voor ruimte is dat dan? En ben je alleen met die persoon? Wordt de deur op slot gedaan? Twee gewillige vrijgezellen in een ruimte doen mij onmiddellijk denken aan een motel met roze neonverlichting langs de snelweg. Of van die highschoolspellen waarbij twee tieners in een kast worden opgesloten. Het heeft ook iets claustrofobisch.  Met sommige mensen kan een ruimte niet groot genoeg zijn!

Genoeg horrorscenario’s. Ik lees verder:

‘Elke ruimte heeft een eigen verrassende activiteit.’

Een rilling loopt langs mijn rug. Dus ik word met een onbekende persoon in een onbekende ruimte gestopt om een voor mij onbekende doch verrassende activiteit uit te voeren. Iets  dat niet voor de hand ligt. Waar ik nog nooit eerder over na heb gedacht. Ik denk aan activiteiten die me zouden verrassen in een afgesloten ruimte met een onbekend persoon. Ik kan plotseling maar weinig verrassingen bedenken, waarbij ik niet vastgebonden word. Gelukkig heb ik daar nu aan gedacht en zal zelfs dat me niet verrassen.

‘Er wordt afgesloten met een gezamenlijke borrel.’

Ik ben een groot aanhanger van de overtuiging dat drank alle wonden heelt, dus het lijkt me zeker verstandig om deze totaalervaring af te sluiten met veel alcohol. Een goed alternatief zou zijn om te starten met de alcohol. Om de scherpe randjes van de verrassingen te halen.

‘Deelnemers betalen 17,50 euro (inclusief 1 consumptie).’

Ok, ik geef toe. Dit is een hele flauwe analyse van waarschijnlijk een heel leuk initiatief en ik houd gewoon ook niet van georganiseerd daten. Maar haakt niet iedereen af bij zoveel onduidelijkheid?  ‘Je gaat iets doen met iemand ergens en het kost €17,50.’ Dan kun je bijna net zo goed in een drukke winkelstraat gaan staan met een kartonnen bord met de tekst: ‘Neem me mee. Ik ben vrijgezel.’  Minstens zo verrassend en een stuk goedkoper.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.